Pembantu Rumah Buat Kek Nak Bawa Balik Indonesia. Bila Majikannya Belah Kek Itu, Sungguh Mengejutkan!



HAL-HAL MACAM NIE RASA CAM NAK HENTAM CUKUP2 TAPI NAMPAK MUKA SEDIH PUN ADA.TAPI ITULAH MANUSIA MANA BOLEH PERCAYA 100%





Dah jadi lumrah ramai pekerja asing yang datang ke Malaysia semata-mata nak mencari rezeki lebih dan kebanyakkannya gaji akan dihantar balik ke negara masing-masing kerana kadar tukaran yang tinggi.
Ada antara mereka yang datang ke sini bekerja berdasarkan “target” dimana bila sudah cukup wang dihantar mereka akan pulang ke negara mereka balik dan dengan wang tersimpan berkenaan mereka boleh jadikan modal berniaga di sana.
Kita juga seringkali terdengar majikan bertindak kasar dengan pekerja terutamanya pembantu rumah, namun ianya hanyalah segelintir sahaja di mana ramai majikan yang baik dengan pembantu rumah sehingga menganggap mereka seperti keluarga sendiri.
Kisah kebaikan majikan tersebut samalah seperti kebaikan keluarga lelaki ini yang menganggap pembantu rumahnya seperti keluarga sendiri namun secara tiba-tiba pembantu rumahnya meminta untuk pulang ke negaranya Indonesia kerana katanya anaknya sakit.
Namun mereka terpaksa merelakan dia balik, tetapi disebalik itu rupanya ada ‘udang sebalik batu’. Ada misteri di dalam sebiji kek yang dibuat pembantu rumah berkenaan yang hendak dibawa pulang ke Indonesia.
Semasa dipertengahan jalan menuju ke lapangan terbang di mana pembantu rumah berkenaan terlupa untuk mengambil keknya itu dan bertegas mahu berpatah balik semula. Apakah misteri dengan kek berkenaan?
Jom kita baca.


















Apapun bukan semua pembantu rumah jenis macam tu. Apa yang diceritakan ini boleh dijadikan sebagai peringatan, Admin dulu pun ada maid. Dia lari tengah malam. Siap tukar baju terus. Tinggal baju malam tu kat pokok bunga. Ikut boyfriend la agaknya.

0 comment... add one now