8 Perkara yang ISTERI Perlu Di RAHSIAKAN dari SUAMI....

 

8 PERKARA YANG ANDA KENA RAHSIAKAN DARI SUAMI ANDA



1) Rasa Tidak Suka Pada Keluarga Dia..


Aku pun rasa benda macam nie tak perlu la kita nak habaq..coz bab-bab darah daging nie kira sensetap gak bagi setengah pasangan...aku pun sensetap gak klu org lain cakap hal tak baik pada family kita...ok...so kita jangan bagi pasangan sensetap la yek...


2) Kenangan Bersama Bekas Kekasih


Ha...nie mmg bahaya...tok sah la cete...tapi kes aku byk sgt bekas kekasih...dia pun malas nak amik tau..coz dia tau..Puan Salwa tak pernah serius...coz i SERIUS pada CINTA yang Satu...En.HZ je la...hohoho...ayat tak bleh blahh...


3) Masalah Keluarga


Bab nie..kadang-kadang aku cete gak...coz dah tak da cete...ooo...rupenye tak elok yek...cete hal keluarga...comfirm pas nie dia dah lama tak dengar gossip liar i...


4) WANG SIMPANAN


Yang nie memang pesanan org tua2...org yang pernah hadapi masalah rumah tangga akan bagi nasihat ini..."SIMPAN DUIT UNTUK PERKARA YANG TIDAK KITA SANGKAKAN"..kita tak harap perkara itu terjadi..tetapi kita ada something yang boleh buat kita bangkit dari jatuh terduduk itu..ini memang sangat penting...SIMPAN DUIT ANDA SENDIRI!!!!!


5) Sifat Buruk


Sifat buruk nie...kita tak yah lah nak cerita..kalau kita suka kentut kuat2 bagi puas ke...suka korek hidung masa drive ke..bg felling masa memandu ke...tido menonggeng ke..tak yah la nak cete...bak kata Dato' CT.."Biarlah Rahsia"...~~bior dia tgk aje tabiat burok ko tue~~..tettt


6) KOS PERBELANJAAN PERIBADI


Haa...nie aku suke...perangai aku dari bujang sampai dah kawen mmg tak suke cerita apa yang aku telah beli..dan berapa duit yang telah abis...cume bila duit dah takda sangat..kita mintak duit "petty cash" dia...baru kita bg tau..."i abis duit beli kasut, ayat solek, baju anak, baju kecik ibu, bedak jenama revlon..seperti yang u tau..semua barang tu mmg harga bernilai tinggi"..hohoho...
aku akan cube sorokkan kasut n baju yang telah dibeli..sampai dia sendiri perasan..tapi selalu benda dah lama baru dia tanya...so ayat kita boleh la bagi .." dah lama la i beli u...u aje baru tgk i"...so..awok selamat la dari terima bebelan dia..tett....


7) Kata Laluan


Emm...nie mmg dia tak tau kot..tapi aku tau kod kata laluan dia...bukan ape..kita mmg keje memantau....nama pun dok ibupejabat jkr malaysia,...mmg koje teman nie memantau aje..kat opis pantau projek..kat umah pantau la aktiviti dia..keselamatan untuk jangka panjangkan..kita sayang la tu namanya.....


8) Rahsia teman


Ok..yang terakhir...rahsia teman...aku cerita gak kat dia..coz dia pun jenis " ada aku kisahh"...dia pun dengar cete aku pun esok mesti tak hingat klu aku tanya kot..coz dia tak amik pusing...so..kawan-kawan ku...jangan risau...rahsia korang my huby tak cete kat org lain..klu korang dengar cete tue..maybe dari mulot danish...coz dia pasang telinga jugak..tettt....


Kepada En.HZ..kalau anda terasa hati..habaq mai la..nanti i delete entry i nie..klu u rasa i nie penuh ngan rahsia..yang lebih dari 8 tue...1 hari akan berkurangan jugak...hahhaa...Jangan marah yek en.suami-suami seluruh dunia..ini hanya picisan coretan dari tangan dan pendirian seorang wanita yang bernama isteri...sifat saling berbincang dan bertolak ansur asas menjamin keharmonian rumahtangga...semoga rumahtangga kita sentiasa dirahmati oleh_Nya...dan semoga anda menjadi Isteri dan Suami yang terhebat kepada pasangan anda...Adioss.....

0 comment... add one now