KECOH!!! Seorang Wanita Bangga Selfie Dengan Jenazah Ibu Semasa Orang Sibuk Uruskan Mayat ,,, Wanita Ini Dikecam Hebat !!!

loading...

KECOH!!! Seorang Wanita Bangga Selfie Dengan Jenazah Ibu Semasa Orang Sibuk Uruskan Mayat ,,, Wanita Ini Dikecam Hebat !!!




foto selfie tersebut dilakukan oleh perempuan berhijab dan dengan keadaan tersenyum senang. Padahal suasana sedang berkabung penuh duka.

Dream - Media sosial belakangan digemparkan oleh foto selfie seorang perempuan dengan jenazah yang terbujur kaku berkain kafan. Mirisnya, foto selfie dilakukan perempuan berhijab dan dengan keadaan tersenyum senang.


Padahal suasana sedang berkabung penuh duka. Tak sesuai, foto tersebut dihujani komen para pengguna media sosial.


" ada otak tak diguna... Astaghfirullah," kata Atik.


" Sangat-sangat memalukan, nampak sangat itu orang tak bermoral," ucap Tunis.


Tentang selfie sendiri, hukum fiqh menyebutkan, " al-Aslu fil mu’amalah al-ibahah hatta yadullad dalilu ‘ala at-tahrim."


Artinya, asal hukum muamalah adalah boleh sampai ada dalil yang mengharamkannya. Selfie merujuk kepada hukum asal dari pengambilan foto itu sendiri, yakni mubah. Sementara halal-haram dari hukum asal tersebut bergantung dari niat si pelaku selfie.
Loading...
loading...

0 Response to "KECOH!!! Seorang Wanita Bangga Selfie Dengan Jenazah Ibu Semasa Orang Sibuk Uruskan Mayat ,,, Wanita Ini Dikecam Hebat !!!"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close