ALLAHUAKBAR!!! Presiden Turki Ini Sudah Bersuara Sejurus Dipilih Lagi Untuk Memerintah!!! Ini Buktinya Erdogan Bukanlah ANJING ISRAEL!!!SEBARKAN!!!

loading...

ERDOGAN: Larangan Menutup Aurat Sama Sahaja  Seperti Mengajak Berperang!!! 





Presiden turki recep tayyip erdogan menyuarakan peringatan keras atas keputusan mahkamah keadilan eropa (european court of justice/ecj) tentang larangan berjilbab di tempat kerja. untuk erdogan, larangan itu dapat jadi faktor terbentuknya perang agama.

perang agama yang diartikan erdogan merupakan perang salib, serupa yang terjalin abad pertengahan antara pasukan kristen eropa dan juga penguasa islam di timur tengah., erdogan menganalogikan melarang berjilbab sama seperti mengajak perang.

“saudara - saudaraku terkasih, pertempuran telah diawali antara salib dan juga bulan sabit. tidak terdapat uraian lain, ” kecam erdogan di hadapan para pendukungnya di sakarya, turki, serupa dikutip deutsche welle, kemarin.

ia menegaskan kesatuan eropah dikala ini amat memalukan dan juga telah melanggar prinsip - prinsip, nilai dan juga keadilan yang sejatinya dijunjung besar eropa. menurutnya, melarang berjilbab sama saja melaksanakan pembatasan simbol - simbol keagamaan.

sebelumnya, selasa (14/3) , mahkamah keadilan eropa (ecj) keluarkan kenyataan yang membuat suatu permasalahan yang bermula pada 2003, semasa samira achbita, seseorang muslim, dilayan dengan buruk di belgia kerana bertudung. Pada masa itu, syarikat samira mempunyai “peraturan tidak bertulis” mengatakan pengawai dilarang menggunakan simbol politik, agama ataupun filosofi apa juga di tempat kerja, kata ecj.

setelah itu, syarikat itu mewujudkan suatu larangan formal. achbita dipecat dan juga ia melapor ke majlis hukum mengadukan tentang diskriminasi terhadapnya. hasilnya, ecj berkata hukum UE benar melarang diskriminasi atas dasar agama.

Sikap anti-Islam kesatuan eropah inilah yang membuat erdogan geram. di turki, sentimen anti eropa amat kental, terutamanya soal pelarangan berhijab.

sebelumnya, juru bicara erdogan, ibrahim kalin pula melaporkan keputusan majlis hukum eropa tentang pemakaian hijab malah hendak menguatkan trend anti - muslim dan juga xenofobia yang tumbuh di eropa dan juga dunia barat. “quo vadis europa? (ke mana eropa hendak dibawa? ) ” kata ibrahim dalam account twitter resminya.

erdogan bukan kali ini saja nampak geram kepada eropa. Beliau terus menjadi marah sejurus jerman dan juga belanda menolak permohonan politik turki membuat berkempen di negara - negara tersebut. kempen itu bertujuan untuk mendapatkan sokongan menjelang referendum turki, yang apabila berjaya, dapat berpotensi memperluas kekuasaan erdogan.





( sumber: rmol. co )
Loading...
loading...

0 Response to "ALLAHUAKBAR!!! Presiden Turki Ini Sudah Bersuara Sejurus Dipilih Lagi Untuk Memerintah!!! Ini Buktinya Erdogan Bukanlah ANJING ISRAEL!!!SEBARKAN!!! "

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close